duminică, 13 aprilie 2014

Cum este sa nu auzi?


Pentru cei care sunt nascuti cu acest 'handicap', am pus in ghilimele pentru ca nu sunt ferm convinsa ca asta este, desi de catre cei care sunt 'normali', nascuti cu de toate asa se poate percepe...in fine iar ma abat de la subiect, nu stiu cum e sa fii nascut asa, dar stiu cum este sa ai apoi sa pierzi.
Acum nu va inchipuiti ca sunt surda, ca nu aud deloc, Doamne fereste, nici gand, audiograma mea zice ca percep sunetele joase iar pe cele inalte nu. Defectul e mai mare la urechea dreapta..cred ca trag dreapta ca si la ochelari tot pe dreapta am dioptria mai mare =))
Concret aud dar nu inteleg. Adica, daca nu e liniste mai e alt zgomot pe fundal si omul de langa mine nu vorbeste clar sa deschida bine gura nu inteleg ce zice. Chiar si liniste de ar fi daca omul bombaneste nu deschide larg gura...nu percep cuvinte doar bombaneala. Nu e nevoie sa strigi la mine, asta ma va deranja mai tare si nu ai rezolvat nimic, trebuie doar sa deschizi gura si cred sa vorbesti un pic mai rar, nu asa repede cum fac eu...hmmm cred ca trebuie sa incerc sa ma corectez mai intai pe mine nu? Chiar si oamenii care aud uneori imi zic sa vorbesc mai rar sa ma inteleaga.
Deci concluzia este ca nu e chiar placut sa pierzi ce ai avut, dar trebuie sa te bucuri de ce mai ai. Cu muzica e un pic mai greu ca nu percep toate notele, iar daca e sa vad un film romanesc nu rezist mai mult de 5 maxim 10 minute, caci nervii mei se activeaza instant la starea de neputinta si frustrarile nu ma vor lasa in pace. Nu percep mai nimic din ce e inregistrat ca film pe youtube, prefer sa citesc cat mai pot .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu