miercuri, 5 august 2015

Calugarul care si-a vandut ferarri-ul

Am inceput sa citesc carti de dezvoltare personala. Poate parea oarecum ciudat, dar de anul trecut fara sa mi se zica de aceasta sintagma de 'dezvoltare personala' un amic mi-a recomandat o carte de Paulo Coelho, mi-a placut asa ca am cautat si alte carti scrise de el. Apoi am tot intaljit aceasta sintagma tot mai des in ultimul timp si am zis sa incerc, in fond tot e cald afara si stand in casa la umbra altceva nu am de facut, la tv nu gasesc nimic interesant asa ca mai bine citesc.

Am sa sintetizez in cateva randuri despre fiecare carte ce mi-a placut, asa ca fapt divers...poate o sa fiti si voi curiosi sa o cititi.
In aceasta carte este vorba despre un avocat de renume care fiind in timpul unui proces lesina, la spital i se spune ca starea lui de sanatate e grava si fie renunta la meseria care o are fie va trai putin. Decide sa vanda tot ce avea, inclusiv un ferarri rosu cu care era tare mandru si cauta sa se descopere, pentru aceasta pleaca in Hymalaia. Dupa trei ani de absenta timp in care nu a comunicat cu nimeni se intoarce la unul dintre vechii colaboratori avocati (cel care e si personajul ce povesteste) si este de nerecunoscut. Se intalnesc in urmatoarea seara pentru a povesti despre experienta ce a trait-o in cei trei ani ar si depentru ca asa a promis maestrului yoghin ca va da mai departe ceea ce il invata.

Mi-a placut per total cartea si sunt de acord cu multe dintre acele tehnici, fara sa stiu le-am aplicat si eu si au dat roade. La multe am inca de lucrat, sa vedem daca o sa si reusesc sa ma tin de cuvant.
Din tot ce e scris in carte va spun o mini poveste, un baiat ce mereu era nemultumit de prezent si mereu vroia sa traiasca in viitor, intr-o zi pe cand dormea cineva la strigat, acea persoana ia inmanat un ghem din care trebuia sa traga de fir pentru a derula sa ajunga mai departe (sa sara peste anuminte clipe pe care le considera inutile, neplacute), baietelul e incantat de noua sa jucarie si tot deruleaza pana ajunge batran si singur, atunci isi da seama ca viata ia trecut prea repede si nu sa bucurat deloc de ea, cu mare regret adorme si reapare persoana din copilarie si ii indeplineste dorinta de a o lua de la capat si astfel traieste bucuros fiecare clipa. Autorul mentioneaza ca in viata reala nu se intampla asa ceva, nu avem drum de intoarcere sa retraim ceea ce am pierdut azi, asa ca cel mai bine e sa ne bucuram de prezent.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu