sâmbătă, 6 iunie 2015

Sistemul medical romanesc

Nu vreau sa acuz oamenii, dar cu siguranta pot acuza sistemul medical din Romania. La doar 30 de ani sunt 'condamnata' sa stau doar in casa de catre sistemul medical romanesc. De ce? Raspunsul e 'din lipsa de fonduri', ca sa nu spunem din comoditate sau petru ca inca suntem tratati pe sistemul 'cei puternici supravietuies', legea junglei e cea mai sanatoasa.
Dupa ce in 2013 am fost 'condamnata' sa mor pentru ca in Romania nu aveau medicamente sa imi vindece boala, acum in 2015 dupa ce am reusit (fara ajutotul sistemului medical romanesc sau a statului roman) sa ma tratez, sunt 'condamnata' sa traiesc doar in casa.
 Inca din 2013 cand deja aveam mult timp de cand inghitisem pastile care oricum nu ma mai ajutau, plamanii mei au avut nevoie de oxigenoterapie, la acel moment eram atat de rau ca abia reuseam sa merg pana la wc sa imi fac nevoile, deci faptul ca primisem de la casa de sanatate doar un concentrator fix nu ma deranja atat de tare, asta daca nu luam in calcul zgomotul mare pe care il producea si faptul ca de cateva ori cand am ramas fara electricitate era sa mor, si cand spun asta nu e gluma, fara oxigen inima nu mai primeste sange oxigenat suficient deci mori.
Acm, cand am vindecat ceea ce in Romania la acea vreme era imposibil vreau sa ma intorc acasa. Sunt in continuare dependenta de oxigenoterapie 24/24 la un debit continuu de2 l/min, dar asta nu inseamna ca trebuie sa stau doar in pat. In tarile civilizate sunt destule persoane care au nevoie de oxigenoterapie, si e ceva normal sa iesi pe stada la plimbare cu tubul de oxigen, in Romania in schimb este ca un lux acest lucru. Oxigenul lichid se gaseste greu si nu este decontat de casa de sanatate (nu este inclus in nici un program), tuburile de oxigen clasic nu mai ai voie sa le folosesti ca reprezinta risc de explozie, iar concentratoarele de oxigen doar cele fixe si zgomotoase sunt decontate, despre cele portabile, care iti permit sa iesi afara din casa, sa vezi iarba, copacii, sa respiri aer curat, si de ce nu sa lucrezi abia gasesti informatii.
Sunt o luptatoare si cum in urma cu 2 ani cand nimeni nu imi dadea sanse de supravietuire am reusit sa gasesc solutii, asa si acum dupa 2 ani nu pot accepta senina sistemul medical romanesc si limitarile lui. Continui sa cer ajutor celor din jur, ONG, CNAS sau oricarei societati/persoane care isi permite sa ma sponsorizeze.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu