joi, 22 ianuarie 2015

Tupeu de bugetar

Poate parea oarecum ciudat, si nu cred ca e chiar just titlul, dar acest cuvant mi-a venit acum in minte.

o intamplare relativ haioasa de care mi-am adus aminte fara sa vreau.
eram la un examen de 'contabil si secretar'- pentru o scoala de la tara, mi se spoptise de catre o vecina ca merg degeaba ca postul e 'aranjat' dar eu cu naivitatea mea am zis sa merg sa incerc. Ajung insa si pentru examinare eram doar 2 persoane, asa ca am decis sa facem cunostinta, ea zice L eu sii zic scuze de unde imi stii nu ele, ea zice 'a nu dar acesta e numele meu', m-am amuzat am zis ca e bun avem acelasi nume, ne-am urat bafta si am asteptat subiectele . se vedea ca dansa era in tema si eu complet pe dinafara, cqci avusesem bibliografie stufoasa, iar eu abia am apucat sa rasfoiesc, pana atunci mai lucrasem ca si contabil dar la societati private nu la bugetari, si in facultate nu imi placuse contabilitatea bugetara si nici nu retinusem jimic.
in fine am picat, cealalta a luat cu nota peste 9, mi-am dat seama ca vecina a avut drptate si asta e. La cateva luni am fost angajata contabil la brutaria de langa acea scoala. Cum societatea nu avea doar brutarie si cumacea scoala ahizitiona de la firma diferite bunuri a fost necesara de vreo 2 ori confruntari caci ei nu primisera de la soferi facturile si nu ne mai plateau, asa ca am facut duplicat le-am dus dovada dsi le-am demonstrat ca nu cerem nimic in plus. La vreo cateva luni, ori sa fi fost un an maxim vine unul dintre sefi si imi spune urmatoarele, directorul de la scoala are o rugaminte catre mine, el e doar 'postas' si daca accept sau daca refuz pe el nu il intereseaza. Dl director a cerut sa ii dau eu din lucrarile mele, sau sa ii fac donsoarei contabile ce cumparase postul o lucrare pentru facultate. Nu m-am putut abtine sa nu rad, dar ma si inrosisem. Seful a intrebat de ce am asa o reactie. I-am povestit ca apentru acel post am candidat amandoua, si eu am fost luata de 'fazan', iar acum ei au tupeul sa imi solicite asa ca si cum am fi doua prietene bune care ne oferim servicii reciproce de intrajutorare o lucrare destul de stufoasa si greu de facut. Daca este asa desteapta si a luat acolo examenul cu nota 9 sigur se descurca ea mai bine decat mine ce nu luasem nici nota de trecere sa faca acea lucrare, asa ca nu imi permit sa o ajut eu...cea nestiutoare. Sefii au zis e problema mea daca o ajut sau nu, dar m-au intrebat de imi pare rau ca acum lucrez la ei si nu la scoala. Le-am marturisit sincer ca a fost mai bine pentru mine sa lucrez pentru ei, caci asa mi-am demonstrat caliatile mele si am pus in practica cum am stiut eu mai bine ceea ce am crezut ca e de datoria mea ca si contabil, de contabilitate primara, si asa am evoluat, caci muncind inveti, dar nu incurajez snobismul si nesimtirea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu